Czynnik Clarence'a Snydera w AA

Dick B. 2005
Clarence H. Snyder uzyskał trzeźwość w lutym 1938, z pomocą jego sponsora, współzałożyciela AA Dr Boba. Był jednym z czterdziestu Akrońskich Pionierów, którzy założyli AA jako solidny i efektywny duchowy program wychodzenia z, i uzdrowienia z alkoholizmu.

Ale bez wpływu i działań Clarence'a, Anonimowi Alkoholicy mogli nigdy nie wzrosnąć poza Akron, ani nie osiągnąć krajowej i ewentualnie światowej rozpoznawalności jako społeczność, do której mogłeś dołączyć, jeśli naprawdę poważnie chciałeś rzucić picie, byłeś gotów na twoją zależność od Stwórcy, i gotów zrobić "coś" aby wyjść z wyglądającej beznadziejnie klątwy alkoholizmu. AA w Akron było skupione na indywidualnym wyzwoleniu religijnym i wczesnej hospitalizacji, ale nie na zwiększaniu liczby członków. W Nowym Jorku, Społeczność odtrąciła religijny nacisk Akron, skupiając się na sprzedaży książek i abstynencji, ale miała niewiele do pokazania jeśli chodzi o osiąganie zdrowia. Z drugiej strony, pojawienie się Clarence'a Snydera jako młodego, energicznego promotora dało raczkującej wspólnocie zryw wzrostu, co zmieniło nacisk społeczności.

Ślady pozostawione przez Clarence'a Snydera wyznaczyły ścieżkę, która zasłużyła na uwagę i trwałe uznanie w szeregach oddanych członków AA dzisiaj. A poniższe są przykładami kamieni milowych, które uzasadniają ten aplauz.
Clarence dobrze nauczył się i znał oryginalne zasady i praktyki Chrześcijańskiej Wspólnoty AA w Akron. One pozwoliły mu osiągnąć i utrzymać ciągłą trzeźwość do daty jego śmierci w 1984 i osiągnąć status członka z najdłuższym okresem trzeźwości w tym czasie.

Na samym początku swoich wysiłków w wychodzeniu z alkoholizmu, Clarence przyjął: (1) oryginalny nacisk AA na wiarę we Wszechmogącego Boga, Stwórcę, (2) konieczność zbliżenia się do Niego poprzez Jego Syna, Jezusa Chrystusa, i (3) Biblię jako główne źródło wszystkich prawd religijnych. Rozumiał on także i forsował akroński nacisk na Księgę Jakuba (księgę uzdrowienia jak ją nazywał), Kazanie na Górze (które, jak stwierdzili Dr Bob i Bill W, zawierało podstawową filozofię AA) i 1 List do Koryntian 13 - który uosabiał nacisk AA na miłość. Clarence także szybko rozpoznał i wchłonął zmieniające życie idee Grup Oxfordzkich i ich standard czterech absolutów - uczciwości, czystości, bezinteresowności i miłości.

Clarence był prawdopodobnie pierwszym z pionierów AA, który rozpoznał trudną sytuację wczesnych rzymsko-katolickich członków, którzy byli zachęcani przez clevelandzkiego księdza do zaprzestania uczestnictwa w zorientowanych protestancko, akrońskich mityngach wspólnoty. W konsekwencji, przeciwstawił się odmowie własnego sponsora dotyczącej uruchomienia mityngu niezwiązanego z Grupą Oxfordzką tylko dla alkoholików. W maju 1939 założył pierwszy mityng Anonimowych Alkoholików - w domu clevelandzkiego rzymsko-katolickiego AA. I robiąc to, otworzył drzwi Anonimowych Alkoholików tym, którzy stali się największym wyznaniową częścią Aowskiej religijnej populacji.

Chociaż Wielka Księga AA dopiero została opublikowana, Clarence w pełni objął jej zawartość, co do joty. Uczestniczył on nawet w pisaniu części historii do książki. Opanował swoje wskazówki dla stawiania Dwunastu Kroków (zobacz: Kroki AA - interpretacja Clarencea S.) i w krótkim czasie przeprowadzał nowicjuszy przez ich Kroki masowo (zobacz: Zapomniane początki AA - Anonimowi Alkoholicy "Klasy Początkujących"). Clarence oczyścił drogę dla ciągle cierpiących alkoholików w Cleveland i gdzie indziej. Otwarcie reklamował program AA i swobodnie używał własnego nazwiska i adresu jako narzędzia promocji programu wychodzenia z alkoholizmu. W ciągu jednego roku, głównie dzięki wysiłkom Clarence'a, grupa AA w Cleveland wzrosła z jednego do trzydziestu i osiągnęła niezrównaną 93% skuteczność wśród członków z Cleveland.

Szerszy program Cleveland był unikalny w swoim niesekciarskim charakterze. Jednak korzystał z Wielkiej Księgi, 12 Kroków, Biblii i Czterech Absolutów Grup Oxfordzkich. Jego literatura była przepełniona odniesieniami do wszystkich czterech, i czołówka jego Central Bulletin zawierała Cztery Absoluty - Uczciwość, Czystość, Bezinteresowność i Miłość - widoczne na górze strony. Wspólnota oferowała tam także wszystkim sportowe i społeczne aktywności. W tym wszystkim, Clarence nigdy nie zawiódł w jego entuzjazmie dla, i lojalności wobec jego sponsora Dr Boba Smitha i jego żony, Anne Smith. Clarence miał skłonność do organizacji wspólnoty. To miało trwały wpływ na to, co stało się kilkoma mocnymi punktami AA - wiara i zależność od Boga, rotacyjne przywództwo, świadome sponsorowanie nowicjuszy (zobacz: Broszura - Sponsorowanie w AA). Widział też wagę kontynuowania akrońskiego nacisku na wczesną hospitalizację aby ocalić życie nowicjuszy. I nigdy nie zaprzestał dawania odniesień do Biblii jako źródła podstawowych zasad AA.

Służba tego człowieka dla alkoholików i AA trwała przez całe życie. Dawał siebie bez korzyści finansowych czy innych. Sponsorował tysiące - wielu z nich żyje i jest trzeźwych do dzisiaj. Założył duchowe rekolekcje dla AA i ich rodzin, które istnieją do dziś. Jego małżeństwo z Grace Moore dodało nowy wymiar do jego wpływowego życia. I Grace pracowała po jego stronie, ucząc się jak sponsorować i jak prowadzić i przewodzić podczas rekolekcji z Clarencem. Prowadziła je wciąż po jego śmierci i do końca życia. Zobacz: That Amazing Grace (http://www.dickb.com/amazgrace.shtml)

Czynnik Snydera w dzisiejszym AA prawdopodobnie reprezentuje się poprzez najmocniejszą siłę dla utrzymania wiary w Boga, szacunku dla religii, zdyscyplinowanego wykorzystania Wielkiej Księgi, przechodzenia zgodnie z instrukcją 12 Kroków w oryginalny sposób, i rozpoznawania wiecznego długu AA wobec Good Book i Grup Oxfordzkich.

/ źródło /


Opublikowano: 01.05.2022 r.

Ogłoszenia
Zapraszamy na mityng

Grupa AA "Pomocna Dłoń"

środa, godz. 18.00

Łomża, ul. Wąska 93 (kościół pw. św. Andrzeja Boboli)

dom parafialny, sala na samej górze

Modlitwa o pogodę ducha

Boże, użycz mi pogody ducha,
Abym godził się z tym, czego nie mogę zmienić
Odwagi, abym zmieniał to co mogę zmienić
I mądrości, abym odróżniał jedno od drugiego.